Księgowość

Główna działalność naszego biura

Główną działalnością naszego biura są kompleksowe usługi księgowe. Na podstawie wieloletniego doświadczenia swoje zadania realizujemy zgodnie z obowiązującymi przepisami i wymaganiami formalno-merytorycznymi, dostosowując również usługi do indywidualnych potrzeb Klienta.

Oferowane przez nas usługi księgowe przeznaczone są zarówno dla jednoosobowych działalności gospodarczych, spółek cywilnych jak i spółek z o.o. Prowadzone przez nasze biuro usługi pozwala kierownictwu i właścicielom firm na swobodę w jej prowadzeniu i rozwoju, bez potrzeby pełnego angażowania się w sprawy księgowe. Natomiast dostarczane przez nas comiesięczne sprawozdania oraz rachunki wyników z działalności pozwalają m.in. na bieżące monitorowanie polityki finansowej firmy.

Realizowane przez nas usługi księgowe zajmują się szerokim aspektem zagadnień, gdyż charakter działalności obsługiwanych przez nas Klientów dotyczy m.in. branży handlowej, (w tym import i eksport towarów, sklepy internetowe), branży usługowej (transport na terenie RP, jak i międzynarodowy, informatyka, reklama, stomatologia, kancelarie prawne, finanse, ubezpieczenia), branży produkcyjnej, wolne zawody (lekarze) oraz wspólnoty mieszkaniowe.

W ramach naszych zadań zobowiązujemy się do:

• prowadzenia Księgi z należytą starannością w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa;
  • prowadzenia wymaganych przepisami prawa ewidencji księgowych (ewidencja środków trwałych, ewidencja wyposażenia, ewidencje do celów podatku od towarów i usług);
  • ustalania wysokości należnych zaliczek na podatek VAT i podatek dochodowy od osób fizycznych oraz sporządzanie wymaganych przepisami prawa podatkowego miesięcznych/kwartalnych deklaracji i składanie tych deklaracji do Urzędu Skarbowego;
  • sporządzania zeznania rocznego;
  • ustalania wysokości należnych rozliczeń z ZUS-em i przekazywanie do ZUS-u deklaracji miesięcznych, rejestrowych/aktualizacyjnych;
  • sporządzanie rocznych deklaracji PIT-36, PIT-36L, uczestniczenie w przeprowadzanych kontrolach podatkowych;
  • przekazywanie Zleceniodawcy informacji o wysokości podatków do US i składek do ZUS w ustalonych terminach.